Friday, January 14, 2011

bevallingsverhalen

Hoe ik Catharina heb mogen ervaren tijdens mijn zwangerschap


Op Zaterdag 21 augustus 2010, heb ik Catharina ontmoet. Op deze dag is zij langs gekomen bij mij en hebben wij kennis gemaakt. Wij hebben het gehad over haar afkomst en hoe zij terecht is gekomen als doula bij het AMC. Ik heb haar in het kort verteld wie ik ben en waar ik vandaan kom. Na een korte introductie van onszelf heeft zij mij verteld wat de verwachtingen zijn van haar als begeleidster.


Catharina heeft mij alles uitgelegd over de zwangerschap. Zij heeft ook gevraagd wat voor hulp ik precies verwacht van haar en hoe zij daarin tegemoet kan komen.


In de eerste week van haar bezoek hebben wij het voornamelijk gehad over wat zwanger zijn precies inhoudt, wat voor ongemakken erbij komen kijken en hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Zij heeft mij een aantal tips mee gegeven voor mijn bevalling. Zo heeft ze me uitgelegd dat ik bepaalde bewegingen kan verrichten die mijn bevalling gemakkelijker kunnen maken. Tevens heeft zij mij een aantal keer gemasseerd.


De tweede keer dat Catharina bij mij langs is geweest heeft ze mij een aantal DVD gegeven over bevallingen. Deze hebben wij samen bekeken en daarbij heeft zij mij het een en ander uitgelegd. Ze geeft mij ook gevraagd wat ik vond van deze DVD. Ik was blij dat ze mij hierop heeft voorbereid. Zo heeft ze ook al mijn vragen kunnen beantwoorden. In het begin was ik een beetje bang voor de bevalling en na het gesprek voelde ik me toch een beetje gerustgesteld.


De derde en laatste afspraak was op 30 oktober 2010. Om 11.00 uur s'ochtends is zij bij mij langs geweest met een aantal spullen voor de baby als voorbereiding op mijn bevalling. Samen met haar en mijn huisgenote hebben wij het hele huis schoon gemaakt en de achtertuin opgeruimd. Ik was blij met deze extra steun en hulp. Het was ook een afsluiting voor onze bijeenkomst en ik heb speciaal wat lekker bereid en we hebben met z'n alle nog na gepraat over de afgelopen ontmoetingen wat ik hier van vond. Ik was erg positief vooral om het feit dat ik met een ervaren persoon ik n gesprek ben gegaan over wat zwanger zijn precies inhoudt en hoe ik daar mee om moet gaan. Ook was ik voorbereid op mijn bevalling omdat ik hier een aantal DVD's van heb gezien. Het opgeruimde huis en achtertuin heeft mij genoeg tijd gegeven om te focussen op andere zaken.


Ik was erg blij en verrast toen Catharina mij tijdens de bevalling kwam opzoeken. Zij heeft mij gemasseerd om de pijn te verlichten en mij gesteund in deze moeilijke tijd.


Ik wil Catharina bedanken voor al haar hulp, steun en advies bedanken. Zonder haar zou het mij niet zo makkelijk zij af gegaan.


Catharina, ik zal jou eeuwig dankbaar zijn en hoop dat je dit blijft doen zodat andere nog van jou kunnen genieten.



Veel liefst,


Geneme


No comments:

Post a Comment